piątek, 27 czerwca 2014

# WHAT'S UP! 28-29/06



WHAT'S UP! - kolejna porcja propozycji na weekend.



1. LONDYN / V&A Museum / wystawa / bilet od ok. 9 £

THE GLAMOUR OF ITALIAN FASHION 1945-2014
05/04 – 27/07/2014 

Coś dla wielbicieli mody. Jeszcze równo miesiąc potrwa wystawa przedstawiająca włoską modę. To pierwsze tak duże wydarzenie zorganizowane w Londyńskim Victoria & Albert Museum, które poświęcone zostało stylowi jaki tworzył się we Włoszech od połowy XX wieku po dzień dzisiejszy. Zobaczymy wyrafinowane haute couture, innowacyjne prêt-à-porter, dopracowane akcesoria, szlachetne materiały - projekty największych domów mody: Dolce and Gabbana, Giorgio Armani, Gucci, Missoni, Prada, Valentino i Versace.



2. TORUŃ / CSW / wystawy, warsztaty, wykłady / wstęp wolny

TORMIAR  
26/06 - 01/07/2014

Coś dla wielbicieli architektury i designu. Właśnie rozpoczęła się pierwsza edycja Festiwalu Architektury i Wzornictwa "Tormiar" (Toruń + pomiar). Wydarzenie poświęcone jest powojennemu dziedzictwu - projektom i obiektom powstającym w II poł. XX wieku. W tym roku temat przewodni to "rehabilitacja wyobraźni". W centrum uwagi staje architektura przestrzeni publicznych, głównie realizacje z czasów PRL-u.

Właśnie teraz nadszedł ostatni moment na “rehabilitację" wnętrz, są za młode by mogły stać się zabytkami, ale za mało nowoczesne by sprostać gustom współczesnych użytkowników. Warto sobie przypomnieć o tych miejscach (póki jeszcze istnieją w nienaruszonej formie), poznać historię ich powstawania (póki mamy możliwość konfrontacji z twórcami - często wybitnymi architektami i plastykami). 

W programie festiwalu: wystawy, warsztaty, projekcje filmowe, architektoniczne zwiedzanie miasta, a także spotkania z projektantami i historykami designu oraz ogólnopolska konferencja naukowa.



3. wydawnictwo TASCHEN / książka / cena 29,99 €

ALL AMERICAN ADS OF THE 40s
premiera: 06/2014

Coś dla wielbicieli stylu retro. Osoby, które zainteresuje pierwsza i druga propozycja z pewnością chętnie sięgną również po nową publikację wydawnictwa Taschen. W połowie czerwca w sprzedaży pojawiła się książka "ALL-AMERICAN ADS OF THE 40S" poświęcona reklamom powstającym w Ameryce zaraz po zakończeniu II Wojny Światowej. Ówczesny rynek pełen był nowych produktów i usług odpowiednich na każdą okazję (z pewnością znajdzie się też coś z dziedziny mody i wnętrz). 

Książka  stanowi  zapis grafiki tamtego okresu oraz historii reklamy i wielu marek funkcjonujących do dzisiaj. Prezentuje także obraz amerykańskiego społeczeństwa lat 40-tych.


Zapraszam również na pozostałe #WHAT'S UP! tego miesiąca: 01, 02, 03, 04.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz