1. LONDYN / Tate Modern / wystawa / bilet ok. 20 £
Coś dla
pasjonatów sztuki. Picasso, jeden z
najważniejszych artystów XX wieku. Malarz, rzeźbiarz, grafik i ceramik. W
swojej pracy ciągle poszukiwał, sięgał po różne tematy, techniki i palety
barwne. Eksperymentował z formami, upraszczał je, co w efekcie dało początek
nowemu kierunkowi w sztuce – kubizmowi. Tworzył przez ponad 70 lat, a dziś
liczbę jego dzieł można szacować w tysiącach.
Wyjątkowym okresem w życiu prywatnym i zawodowym artysty był rok 1932.
Wtedy powstawały nasycone kolorem, obrazy i pełne zmysłowości rzeźby. Na wystawie
zorganizowanej w Tate Modern możemy prześledzić każdy miesiąc tego niezwykle
intensywnego roku i poznać ponad 100 prac, które w tym czasie wyszły spod ręki
artysty.
2. LUBLIN / Zamek Lubelski /
wystawa / bilet 8 zł
Tadeusz Mysłowski. Kolekcja grafiki
17/03 - 21/05/2017
Coś
dla pasjonatów sztuki. Tadeusz Mysłowski
to ceniony na całym świecie grafik, malarz i fotograf. Od blisko 50 lat związany
jest z Nowym Jorkiem, gdzie mieszka, tworzy i kolekcjonuje prace najlepszych
artystów XX wieku. W swoich zbiorach posiada grafiki Matisse’a, Kandinskiego,
Warhol, Mondriana czy Nowosielskiego. W sumie ponad 250 dzieł. Jedne to z
trudem zdobywane egzemplarze, inne prezenty od zaprzyjaźnionych twórców - z
każdym wiąże się niesamowita historia. Dziś całą kolekcję można oglądać w
Lublinie. Mysłowski postanowił przekazać ją miastu, w którym rozpoczęła się jego
przygoda ze sztuką.
3.
W.A.B.
/ książka / cena 39 zł
Coś dla
pasjonatów architektury. Le Corbusier wizjoner, który budził liczne kontrowersje. Urbanista, projektant,
malarz i rzeźbiarz, ale przede wszystkim architekt, konsekwentnie tworzący
własną wizję świata. Anthony Flint w wydanej właśnie książce dokładnie
przygląda się tej pełnej sprzeczności postaci. Przytacza historie z życia prywatnego i zawodowego,
ujawnia zarówno wady jak i zalety artysty. Opisuje podróże oraz zagląda do jego
atelier, by sprawdzić jak wyglądała praca nad wielkimi koncepcjami i
spektakularnymi obiektami, które zmieniły obraz współczesnej architektury.
Pokazuje, że Le Corbusier był nie tylko był świetnym projektantem, ale także dobrze znał się na
marketingu – starannie dbał o swój wizerunek i zawsze zabiegał by być w centrum uwagi.